مراقبت تسکینی پارکینسون

فهرست مطالب

مراقبت تسکینی برای بیماران پارکینسون

🔸بسیاری از مردم مراقبت های تسکینی را به معنی مراقبت از بیماران بد حال در مراحل آخر بیماری می دانند، اما مراقبت تسکینی فقط برای افرادی که در مراحل پایانی بیماری هستند، نیست. مراقبت تسکینی برای هرکسی که شرایط یا بیماری پیچیده ای دارد، مانند پارکینسون، حتی افرادی که حتی به تازگی تشخیص داده شده اند، مناسب است.

🔸مراقبت تسکینی می تواند به افراد تازه تشخیص داده شده در مورد پارکینسون کمک کند تا علائم خود را مدیریت کنند، برای آینده برنامه ریزی کنند و موارد دیگر را در حین بیماری مدنظر داشته باشند.

🔸همانطور که پارکینسون پیشرفت می کند، مراقبت تسکینی می تواند علائم را به حداقل برساند، داروها را تنظیم کند، درمان ها و وسایل کمکی مورد نیاز را توصیه کند و مراقبت های بهداشت روحی و روانی مناسب را به بیماران ارائه دهد. هدف از این کار، ایجاد یک سیستم پشتیبانی اضافی برای افرادی است که بیماری های مزمنی مانند پارکینسون دارند.

🔸در ادامه در مورد اینکه چگونه مراقبت تسکینی می تواند به افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند بیشتر توضیح داده ایم.

فهرست مطالب

مراقبت تسکینی برای پارکینسون چیست؟

🔸مراقبت تسکینی یک نوع تخصصی از برنامه حمایتی برای افراد مبتلا به شرایط پیچیده پیشرونده و مزمن مانند بیماری پارکینسون است.

🔸برنامه های مراقبت تسکینی توسط تیمی از پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیست ها و سایر متخصصان پزشکی ارائه می شود. تمرکز تیم روی اهدافی مانند:

🟢 به حداقل رساندن درد
🟢 کاهش علائم
🟢 بهبود کیفیت زندگی
🟢 کمک به مدیریت استرس
🟢 ارائه حمایت از سلامت عاطفی و روانی
🟢 آموزش بیماران و خانواده های آن ها در مورد شرایط ایجاد شده
🟢 تعیین اهداف آینده
🟢 نظارت بر بیمار در طول سال ها با پیشرفت شرایط

🔸مراقبت تسکینی حمایت بیشتری را برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون فراهم می کند و نیازی به توقف درمانی که در حال حاضر دریافت می کنید نیست.

🔸برنامه های مراقبت تسکینی می توانند در طول سال ها همراه شما باشند. پزشکان تیم مراقبت تسکینی می توانند در صورت نیاز با پزشک معمولی شما و سایر اعضای تیم پزشکی تان ارتباط برقرار کنند.

تفاوت مراقبت تسکینی و مراقبت در آسایشگاه

اغلب، مردم مراقبت تسکینی را با مراقبت در آسایشگاه (Hospice) را با هم اشتباه می گیرند. با این حال، این دو بسیار متفاوت هستند.

مراقبت در آسایشگاه برای افرادی است که به مرحله آخر بیماری خود رسیده اند و امیدی به بهبودی آن ها نیست. Hospice برای افرادی که به مرحله آخر بیماری رسیده اند، درمان های آرام بخش و تسکین دهنده ارائه می دهد. بیماران آسایشگاهی معمولاً حدود ۶ ماه از زندگی شان باقی مانده و تصمیم گرفته اند که تمام درمان ها را متوقف کنند. افرادی که مراقبت‌ های آسایشگاهی دریافت می‌ کنند، برای کمک به علائمی مانند درد، دارو دریافت می‌ کنند، اما دیگر از داروهایی که تلاش می‌ کنند شرایط آن ها را درمان کنند استفاده نمی‌ کنند.

برعکس، مراقبت های تسکینی را می توان در هر زمانی شروع کرد و در کنار درمان های اصلی انجام داد. افراد می توانند بلافاصله پس از دریافت تشخیص، مراقبت تسکینی را شروع کنند.

مزایای مراقبت تسکینی برای پارکینسون چیست؟

مراقبت تسکینی برای افراد مبتلا به پارکینسون می تواند مزایای زیادی داشته باشد. فواید دقیق آن به علائم خاص بیمار بستگی دارد، اما مزایای رایج و کلی آن عبارتند از:

✅ کمک به تعیین اهداف برای برنامه مراقبت و درمان 

✅ داشتن پشتیبانی لازم برای زندگی به بهترین شکل ممکن

✅ داشتن یک مددکار اجتماعی که می تواند به شما در مدیریت هر گونه تغییر در زندگی کمک کند

✅ اگر نیاز به صحبت با کسی دارید، به مشاور می توانید دسترسی داشته باشید

✅ اگر با پیشرفت پارکینسون، عادات غذایی و نیازهای غذایی شما تغییر کند، کارشناسان تغذیه به شما کمک می کند.

✅ اگر توانایی در انجام کارها به طور مستقل کاهش یابد، دستیارانی دارید که می توانند در انجام وظایف فیزیکی یا زندگی روزمره کمک کنند

✅ وجود پرستاران و پزشکانی که می توانند شما را از نظر علائم تحت نظر داشته باشند تا به سرعت به آن ها رسیدگی شود

✅ نصب نرده و سایر تکیه گاه ها در خانه برای کاهش خطر سقوط

✅ مراجعه به گفتاردرمانگر برای کاهش مشکلات ارتباطی

مطالعه بیشتر: آیا پارکینسون بر توانایی افراد در رانندگی تاثیر می گذارد؟

مراقبت تسکینی پارکینسون

چه زمانی باید مراقبت های تسکینی را برای پارکینسون شروع کنید؟

🔸می توان مراقبت های تسکینی برای پارکینسون را در هر زمانی شروع کرد. مراقبت تسکینی می تواند به هر کسی که یک بیماری پیچیده و پیشرونده مانند پارکینسون دارد کمک کند.

🔸اگرچه بسیاری از افراد برای یافتن گزینه ای مانند مراقبت های تسکینی صبر می کنند تا وضعیتشان پیشرفت کند یا به مراحل بعدی پارکینسون برسند، اما هرچه این نوع مراقبت زودتر شروع شود، مزایای بیشتری برای فرد بیمار دارد.

از کجا می توان مراقبت های تسکینی برای پارکینسون دریافت کرد؟

🔸اغلب، آژانس هایی که خدمات نگهداری در منزل یا مراقبت های آسایشگاهی ارائه می دهند، مراقبت های تسکینی را هم ارائه می دهند. پزشک هم ممکن است بتواند یک پرستار مراقبت تسکینی به شما معرفی کند.

مطالعه بیشتر: بهترین دکتر برای بیماران پارکینسون

سخن آخر

🔸مراقبت تسکینی می تواند مزایای زیادی برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون داشته باشد. مراقبت تسکینی مراقبت در آسایشگاه نیست. بودن در آسایشگاه تنها برای افرادی که در مراحل پایانی زندگی خود هستند.

🔸مراقبت تسکینی برای هرکسی که شرایط پیچیده ای مانند پارکینسون دارد مناسب است. این نوع خدمات به عنوان مکملی در کنار مراقب های پزشکی معمولی است. برای دریافت مراقبت تسکینی لازم نیست که درمان های دیگر را متوقف کنید.

🔸مراقبت تسکینی می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی تان کمک کند. 

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن